KAKO SE PRIPRAVIMO NA DALJŠO VOŽNJO?

Najprej bi želela pojasniti, kaj smatramo pod pojmom daljša vožnja.

Ljudje smo si zelo različni, tako je tudi termin daljše vožnje lahko različen. Nekomu bo dolga pot že iz Ljubljanskega Viča do Domžal, ker ne vozi vsak dan. Za tiste, ki smo vsak dan v prometu, bo daljša vožnja, ko se odpravimo iz Ljubljane v Nemčijo, Francijo, Španijo, … Voznikom tovornjakov, ki na leto prevozijo na desetine tisočev kilometrov, je (morda) daleč na sosednji kontinent.

Za vse nas je enako pomembna priprava.

  1. Fizična priprava na daljšo vožnjo

Na vožnjo se odpravimo spočiti. Pomembno je, da ste zdravi, da nimate povišane telesne temperature, vrtoglavice, slabosti, težkega dihanja, da vas ne boli križ, hrbet ali vrat, kar bi vam lahko onemogočalo varno vožnjo, zaradi oteženega obračanja glave. Na splošno sem prepričana, da na psihofizično stanje posameznika dajemo premalo poudarka. Ljudje se čisto premalo poslušamo in opazujemo, da bi lahko sami začutili, kdaj nismo sposobni sesti za volan in kdaj smo potrebni dodatnega počitka.

Velikokrat me kdo vpraša, koliko ur si pa vozila do Zadra, Münchna, Splita, Benetk.

Preprosto, ves dan, zame je pot do cilja že potovanje in lepota osvajanja krajev. Ne pa neko tekmovanje.

Podobno doživljam, ko z družino hodimo v hribe. Ponavadi je kje ob vznožju tabla, na kateri je navedeno, približno koliko je hoda do vrha. Kar se tega tiče, mi je še posebno pri srcu Lubnik nad Škofjo Loko. Tam na začetku poti piše 1 h 40 minut.  Z družino za ta hrib porabimo skoraj celotni delavnik. Ker si vzamemo čas. Takrat smo vsi skupaj brez motečih dejavnikov: ni televizije, računalnikov, tablic, telefonov, smo samo v naravi drug z drugim. In nam je super. Ponosni smo na to, da si vzamemo toliko časa drug za drugega. Enako bi moralo biti v prometu. Treba si je vzeti čas in ne življenja!

  1. Kdaj na pot?

Vsak mora sam pri sebi vedeti, ali rajši vozi podnevi ali ponoči. Oboje ima svoje prednosti in slabosti.

Jaz sem jutranji tip in zato lahko grem zgodaj na pot, vendar bom po 20. uri zelo nezbrana in nefunkcionalna v prometu. Moj mož je nočni ptič. On veliko raje vozi po temi. Saj pravi, da je takrat manj prometa, ni kamionov. Tako se midva dopolnjujeva, da on vozi ponoči, jaz pa lahko od ranega jutra dalje.

  1. Obutev na poti

Obutev za vožnjo je zelo pomembna. Ker tale članek pišem v poletnih mesecih, naj vam zaupam, da natikači niso varni za vožnjo. V kolikor pride do zapletov, vam natikači ne nudijo zadostne opore pri zaviranju. Nekatere ženske pravijo, da v visokih petah vozijo enako dobro, kot jaz v nizkih.

Ampak meni je vožnja zato bolj udobna.

  1. Priprava vozila za daljšo vožnjo

V avtu je potrebno znati prekontrolirati vsaj nivo treh »življenjsko pomembnih« tekočin:

motornega olja,

zavorne tekočine in

hladilne tekočine.

Nikakor ne bo dobro, če vam katere od teh zmanjka.

Brez vode za brisalce vam ne bo odpovedal motor, boste pa imeli težave, če vam bo z mokre ceste na steklo pršela umazanija. Potreben bo obisk prvega bencinskega servisa in dolivanje tekočine v ustrezno posodo. Navadno je na posodi znak za brisalce😊.

 

Priporočljivo je, da veste, koliko kilometrov še lahko prevozite, ko v vozilu na armaturni plošči zasveti  oranžna luč, ki opozarja, da vozite z rezervo. To je zelo odvisno od vozila. Z nekaterimi z rezervo lahko naredite samo 50 km, z drugimi tudi do 100 km. Nikakor ni varno, da vam na avtocesti zmanjka goriva. V tujini vam še asistenca ne bo veljala v takem primeru.

  1. Načrt poti

Kadarkoli se sama odpravljam na pot, si jo vedno razdelim na manjše enote. Saj mi je izredno težko naštudirati celotno pot. Veliko lažje mi je, če jo jemljem po krajših kosih.

  1. Pripomočki na poti

Navigacija, ki jo imate na telefonu. Pomembo je, da med vožnjo telefon priključite na napajanje. Drugače se vam bo prehitro izpraznila baterija in boste ostali brez, ko jo boste najbolj potrebovali.

  1. Obvezna oprema za daljšo pot

Na daljši poti se lahko srečate tudi z zastoji. Ob takem vam prav pride, da se redno ustavljate za uporabo toaletnih prostorov. Priporočljivo je, da imate v vozilu poleg obvezne opreme še 1,5 litra vode, manjše prigrizke ter odejo.

  1. Ob zastoju na AC naredite REŠEVALNI PAS.

To pomeni, da se morate popolnoma umakniti bodisi desno na odstavni pas ali skrajno levo k ograji.

In le pogumno. Pomembno je da greste na pot v svojem tempu. Hitrost in razdaljo prilagodite svojim zmožnostim.

In še en mini nasvet:

Kadar se vozite po regionalni cesti (to je cesta izven naselja) in opazite, da se za vami vozi nestrpen, hitri voznik, tak, ki ne drži zadostne varnostne razdalje, zapeljite na prvo avtobusno postajališče, parkirišče ali dovozno pot in ga spustite mimo. Vi boste z vožnjo lahko nadaljevali v tempu, ki je primeren samo za vas, on pa naj drvi naprej svoji usodi naproti.

 

Želim vam varno vožnjo in čim manj zapletov.

Srečno.