Razlika med zimskimi in letnimi pnevmatikami je očitna!

Bliža se 15. november – praznik gum, se sama rada malo pošalim. Gre za pomemben datum, ki ga vozniki nikakor ne smemo spregledati. Ne tisti suvereni, ne tisti, ki doživljajo nelagodje med vožnjo. Do tega dne morajo letne gume zamenjati zimske oziroma se mora v prtljažniku vozila znajti obvezna zimska oprema. Pa tudi neobvezna, če je le mogoče. Danes vam bom napisala nekaj več o zimskih in letnih pnevmatikah (gumah po domače J), kajti še vedno marsikdo misli, da se med seboj razlikujejo zgolj glede različno globokega profila.
Letne in zimske pnevmatike se ne razlikujejo le zaradi različnega profila
V Sloveniji je uporaba zimskih pnevmatik oziroma letnih v kombinaciji z obvezno zimsko opremo zakonsko določena med 15. novembrom in 15. marcem prihodnjega leta – razen v priobalnem pasu. Da bo njihova uporaba ustrezna in varna, je dobro poznati razliko med enimi in drugimi.
Zimske in letne pnevmatike se razlikujejo predvsem glede na njihovo zasnovo in lastnosti, ki so prilagojene različnim vremenskim razmeram in temperaturam. Tu je nekaj osnovnih razlik med njimi:
Letne pnevmatike:
- so zasnovane tako, da omogočajo najboljši oprijem na suhem ali mokrem vozišču v višjih temperaturah,
- so izdelane iz tršega materiala oziroma zmesi,
- imajo plitvejši profil oziroma žlebove.
Zimske pnevmatike:
- so zasnovane tako, da omogočajo najboljši oprijem na snegu, ledu ter v hladnejših temperaturah (nižjih od 7 stopinj Celzija),
- so izdelane iz mehkejše gumene zmesi,
- imajo večje število lamel in globlje ter ostrejše žlebove.
Kaj se lahko zgodi, če namesto letnih gum v zimskem času uporabljamo zimske?
Če neglede na vsa navodila in svarila namesto zimskih gum v hladnejšem delu leta uporabljamo letne pnevmatike brez zimske opreme, brez dvoma povečamo možnost nezgod na cesti. Gumena zmes letnih pnevmatik je namreč trša in zato manj prilagodljiva, poleg tega pa se v nižjih temperaturah še strdi, zato na cesti ne omogoča zadostnega in varnega oprijema. Na ledenih površinah letne pnevmatike tako sploh nimajo več svoje volje, saj je takšno vozišče zanje kot drsalnica.
Poleg tega je zavorna pot letnih pnevmatik pri hitrosti 50 km/h še enkrat daljša kot pri uporabi zimskih, pri večji hitrosti pa so razlike še očitnejše.
Kaj vse zajema obvezna zimska oprema?
Med obvezno zimsko opremo spada ena od spodnjih možnosti:
- Zimske pnevmatike na vseh štirih kolesih.
- Letne pnevmatike ter ustrezno velike (ne premajhne ne prevelike!) zimske verige za vsa kolesa.
Pomembno je tudi, da se pri izbiri zimske opreme odločimo za eno ali drugo možnost, da so pri tem na vseh kolesih pnevmatike istega tipa (zimske ali letne), istega proizvajalca, iste nosilnosti, hitrostnega razreda in obrabljenosti. Ne glede na to, ali boste izbrali letne pnevmatike z verigami ali zimske, morajo pnevmatike imeti vsaj 3-milimetrske profile-žlebove! To lahko preprosto preverite s kovancem za en evro, saj je njegov zlati rob širok ravno toliko.
Poznate pomembne oznake na pnevmatikah?
Če si pnevmatike pobližje ogledate, boste videli, da vsebujejo vrsto oznak. Veste, kaj pomenijo? Alpska snežinka na primer označuje zimsko pnevmatiko, lahko pa je zimska pnevmatika označena samo z napisom M + S (mud (blato) in snow (sneg)).
Na spodnji fotografiji si lahko ogledate pomembnejše oznake na pnevmatiki in kaj sploh pomenijo. Poznate vse? Preverite še na svojih pnevmatikah!

Kaj pa priporočljiva zimska oprema?
Zimske razmere na cesti vam lahko izdatno olajša priporočljiva oziroma dodatna zimska oprema.
Dobro jo je imeti s seboj. Zajema lahko vse ali večjih del spodnjih stvari:
- manjša zložljiva lopata,
- majhna vreča s peskom, s katerim si je mogoče pomagati pri speljevanju na poledenelem vozišču,
- delujoča baterijska svetilka,
- strgalo za steklo,
- pršilka za odmrzovanje ključavnice,
- kabli za zagon motorja,
- rezervna krpica za brisanje stekel,
- topla odeja.
Pa srečno in varno na poti vam želim!
V vseh letnih časih, seveda!