Senzorna integracija je nezaveden možganski proces, ki loči pomembne informacije od nepomembnih. Omogoča oblikovanje ustreznega odgovora na določeno situacijo ter gradi osnovo za učenje in socialno obnašanje.
Senzorna integracija je zmožnost čutenja, razumevanja in združevanja čutilnih informacij iz njegovega telesa in iz okolja v smiselno celoto. Kadar je integracija celostna in uravnovešena, se zgodi učenje, ustrezno vedenje in adaptivno ravnanje.
Kadar delam s senzorno občutljivimi ljudmi je priporočljivo, da vozijo s sončnimi očali.
V kolikor so hipersenzitivni na hrup, je potrebno v avtu izključiti avtoradio. Ravno tako jih lahko zmoti hrup bližajočega drvečega avtomobila ali motorja. Stranke, ki so preobčutljive na hrup, navajamo na pogosto spremljanje prometa za seboj, da se imajo čas pripraviti na intenzivnejše zvoke.
Kadar delam z hipersenzitivno osebo, ali z osebo, ki ima motnje avtističnega spektra ali ADHD, se med poučevanjem pogosto ustavim, da si vzamemo odmor, spremenim metodo poučevanja. Takrat strankam dodatno razložim, demonstriram, rišem, pišem. Včasih si gremo prometno nerazumljivo situacijo ogledati peš, si ogledamo video posnetek, …
Morda ste vi ali vaši mladostniki na poti usposabljanja postali popolnoma brez motivacije. Ne najdete več smisla, ne verjamete, da boste zmogli in vztrajali do konca.
Kaj bi za vas pomenilo, če bi vam učitelj vožnje namenil veliko:
- razlage,
- demonstracije,
- časa,
- potrpljenja,
- razumevanja,
- empatije,
- pojasnil,
- prostora,
- podpore,
- sprejemanja,
- pomoči,
- znanja,
- metod in
- tehnik poučevanja,
- skrbi,
- naklonjenosti,
- potrditve,
- zavedanja,
- poznavanja,
- spodbude,